Tlačová správa Portál finančnej správy – najčastejšie otázky a odpovede

image001Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky

Tlačová správa

Portál finančnej správy – najčastejšie otázky a odpovede

Bratislava – 09. 01. 2014: Portál finančnej správy už funguje na všetkých štandardných internetových prehliadačoch. Včera sme odstránili aj posledné technické obmedzenia, ktoré komplikovali používanie portálu v Mozilla Firefox.

Pre plynulé používanie odporúčame občanom aj podnikateľom, aby si pri prvom prístupe na portá finančnej správy skontrolovali technickú kompatibilitu svojho počítača s nastavením portálu. V svojom počítači musia mať:
• nainštalovanú podporovanú verziu prehliadača – Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari
• povolenú podporu Javaskriptu
• nainštalovaný komponent pre elektronické podpisovanie dokumentov
alebo stačí jednoducho kliknúť na link:
https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/overenie-splnenia-podmienok-pr

Medzi najčastejšie otázky na technickej podpore patria:

Problémy s heslom – zabudol som, žiadam zmeniť heslo, neviem sa prihlásiť.
Pokiaľ neviete heslo, viete si ho nanovo vygenerovať na portály. Stlačte prihlásenie a tam zabudnuté heslo. Treba len použiť rovnaký mail ako je v profile používateľa.

Na starom portáli som mala viac identifikátorov (ID), teraz mám len jedno.
Prechodom na novy portál sa ID migrovali, pričom pri migrácii išlo o tzv. zlučovanie ID pod jednu osobu, a to na základe zhody kľúčových údajov (meno/priezvisko/ročné číslo alebo číslo pasu). Podnikateľ sa prihlási pod ktorýmkoľvek z uvedených ID a vidí všetky subjekty, pretože vzťah na subjekty má ako osoba. Jeden človek sa môže na stránke registrovať len raz. Je jedno, ktorým ID sa na stránku prihlasujete. Do budúcnosti stačí používať jedno ID. Dôležité je, že cez toto ID vidíte všetky firmy, za ktoré ste komunikovali.

Nefunguje mi podpisovanie dokumentov prostredníctvom zaručeného elektronického podpisu (ZEP). Podpíšem, ale stále mi chodí odmietnutie podania.
Pred prvým použitím ZEP sa treba na portál aspoň raz prihlásiť (nie ID, heslom, ale rovno ZEPom)

Kúpil som si nový ZEP a neviem, kde ho mam priradiť do profilu aby som ho mohol používať.
ZEP netreba nikde priraďovať do profilu. Priradenie ZEPu nahrádza prihlásenie sa na portál pomocou ZEP. Pred podaním dokumentu sa treba aspoň raz prihlásiť na portál ZEPom.

Tlačivo mi nezobrazí správne, niektoré položky menu sa nedajú kliknúť. Keď sa snažím registrovať, nič sa neudeje.
Vymažte dočasne internetové súbory a súbory cookies, alebo použite iný prehliadač.

Podanie dokumentu: ako mám podať dokument? Kadiaľ mam ísť? Kde si nájdem tlačivá? Ako ho mám podpísať? Kde nájdem potvrdenku?
Pozrite si videonávod k podaniu dokumentu na portály, v časti príručky a návody.
https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/elektronicka-komunikacia/elektronicka-komunikacia-dane/prirucky-a-navody

Neviem nájsť tlačivo, ktoré chcem podať. Kde ho mam vyplniť aby sa dalo podať?
V osobnej internetovej zóne, časti katalóg formulárov, nájdete všetky potrebné tlačivá k podávaniu.

Po registrácii mi neprišiel email. Čo teraz?
Pravdepodobne je problém s mailovou adresou. Počkajte 24 hodín a registrujte sa znova. Odporúčame použiť iný mail.

Potrebujem podať daňové priznanie k spotrebnej dani (z liehu, tabaku a iné…) a neviem nájsť tlačivo.
K tomu aby ste mali dostupnú aj spotrebnú daň, je potrebne sa autorizovať aj na príslušnom colnom úrade. Ide o iného správcu dane, preto treba tuto autorizáciu vykonať samostatne. S colným úradom sa uzatvára iná dohoda ako s daňovým úradom. Je však tiež bezplatná a vybavujeme subjekty na počkanie.

Potrebujem podať odhlášku motorového vozidla, akýkoľvek dokument, na ktorý neexistuje vzor.
Použite všeobecné podanie.

Na podpísanie dohody potrebujem na daňový alebo colný úrad priniesť registračný formulár alebo mail. Nemám ani jedno.
Prihláste sa na portál, otvorte si svoj profil používateľa a namiesto mailu si vytlačte ten.